2012. április 11., szerda

Egy kis kalória számlálás..

Ebben a bejegyzésben a kalória számlálásról fogok beszélni.... =)) 

Nem tudom emlékeztek e az edzős videómra.. =) Ha esetleg nem, vagy valaki nem látta akkor itt van (ezt nézzétek meg, mielőtt a bejegyzést elolvasnátok)


Most, hogy megnéztétek ezzel kapcsolatba egy újabb témát feszegetnék.. =) A kalória számlálást..
Nos.. mire is jó a kalória számlálás?
Tudjátok a fogyás titka, nagy mértékben nem a mozgás, hanem a megfelelő étrend kialakítása =) Ezért fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mit és mennyit eszünk. Ilyen szempontból jó a kalória számlálás. Ez egy kialakított rendszer, amihez tudjuk tartani magunkat =)

Saját példám alapján próbálom Nektek elmondani, hogy hogyan is kezdjetek hozzá.
Először is kell egy olyan kalória számláló, aminek segítségével ki lehet számolni, hogy a nemünknek, súlyunknak, testmagasságunknak, és korunknak mi a legmegfelelőbb kalóriaszükségletünk =)
Ezt ITT megtehetitek. (Az alapanyagcsere kalkulátor)

Nézzük nekem mi jött ki:
1472
Tehát ez a legmegfelelőbb napi kalóriaszükségletem.

Jó ha ez megvan, akkor keressünk egy olyan kalóriaszámlálót is, aminek segítségével azt is megnézhetjük, hogy egy edzés során, vagy bármilyen más mozgás során mennyi kalóriát égetünk =)
Ezt ITT nézhetitek meg.

Nézzük az én példámat.
Én ma közepes tempóval ugráló köteleztem 10 percig, akkor nekem az -104
Tehát ha minden nap mondjuk ennyi mozgást megteszek, akkor azt a napi kalóriabevitelemből levonhatom. Így ha már nagyon éhes vagyok, akkor kicsit többet ehetek :D...

És akkor végül, ami a legfontosabb, keresni kell egy olyan oldalt, ahol (legalább is nagyjából) pontos adatokat találunk a különböző ételek, italok kalória mennyiségéről.
Ez ITT van.

Nézzük az én példámat ismét =)
A reggelim 2 szelet sonka 2 tojás 1 szelet kenyér egy pohár kóla volt, és ettem egy kis csokit is :D... ez összesen 651 kalória
Mivel a tojás eléggé laktató, és hosszú távon nem érzi magát az ember éhesnek, így nem ebédeltem.
18:00 körül szoktam vacsorázni, most egy kicsit előbb megejtettem.. =)
A vacsorám 3 szelet kalács volt és mellé ittam egy pohár tejet, ez volt 369

Ezt összeadjuk: 1020
Ha azt nézzük, még így se haladtam meg a napi kalória szükségletemet, de ebből még levonhatjuk az ugrálókötelezést is.
Így a végleges:  916

Ha véletlenül utánam számoltok és elszámoltam akkor bocsi :D
A lényeg hogy 900-1000 közötti kalóriabevitelre kell törekednem. Ami mellett még azt mondhatom hogy éhes se vagyok. Természetesen ezt lehet csökkenteni, és akkor gyorsabb lesz a fogyás, de én nem igazán szeretnék éhes maradni.. :D.. Majd lehet beiktatok több mozgást.

Ja amit még akartam Nektek mondani, hogy 1 kg elvileg 7000 kalóriának felel meg.. tehát ha mondjuk napi szinten lecsökkentitek a kalória beviteleteket, és tartjátok magatokat a rendszerhez, akkor így biztosabb a fogyás.. =)

Én már próbáltam ezt a módszert, pár hét alatt sikerült is leadnom pár kilót =)
Úgy hogy szerintem próbáljátok ki, nem olyan rossz ez =) Tartanotok kell magatokat ehhez a rendszerhez, de még mindig inkább ez, mint más drasztikusabb... =)

Remélem tetszik Nektek az ötlet és kipróbáljátok =) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése